(senior) IT Auditor - Amstelveen

Introductie

Wil jij als (senior) IT Auditor werken aan uitdagende audits, waarbij je verantwoordelijk en bevoegd bent om met jouw handtekening de externe verklaringen te ondertekenen?

Doorgrond jij de organisatie en werp jij een kritische blik op alles wat voorbijkomt? En ben jij opzoek naar een mooie rol binnen een maatschappelijk betrokken organisatie? Dan is de rol als IT Auditor bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB) iets voor jou!

Functie

Wat ga je doen?

Als ervaren IT Auditor draag jij de verantwoordelijkheid voor het uitvoeren van IT-audits vanuit een integraal perspectief. De SVB kent een grote diversiteit van IT-audits, zoals het uitvoeren van cyberresilience audits, het beoordelen van SOC2-rapportages van “leading” externe (cloud) providers, het beoordelen van de DigiD-assessments, het toetsen van de In Control Verklaring bij de Suwinet-audit en het doen van AVG-audits. Jouw werkzaamheden omvatten het opzetten van een plan van aanpak, het verzamelen van de benodigde bewijsmateriaal en het bespreken van bevindingen en verbeterpunten.

De SVB ondergaat veranderingen en dit vereist aanpassingen in processen. Als ervaren IT Auditor is het jouw uitdaging (samen met jouw collega’s binnen de Audit Dienst) om de Raad van Bestuur, directie en management te ondersteunen in zowel de ‘run’ als de ‘change’ en de daarbij behorende vraagstukken. Jullie benadering is integraal, waarbij een groot deel van de audits en onderzoeken multidisciplinair wordt uitgevoerd. Dit houdt in dat samenwerking met verschillende teams essentieel is. Bovendien groeit de relevantie van specialisaties zoals data-analyse en het onderzoeken van gedrag en cultuur binnen jullie werk als Audit Dienst.

Binnen de Audit Dienst wordt er informeel samengewerkt, met korte communicatielijnen. Autonomie binnen deze rol is vanzelfsprekend. Dit biedt ruimte voor een actieve bijdrage aan de verbetering van de werkwijze en uitvoering van taken.

Waar kom je terecht?

De SVB is de uitvoerder van volksverzekeringen in Nederland, werd Overheidsorganisatie van het Jaar 2020 en bedient ruim vijf miljoen klanten. De SVB zorgt ervoor dat onder andere kinderbijslag, AOW-pensioen en betalingen uit het Persoonsgebonden budget op tijd en correct worden uitbetaald. De SVB keert jaarlijks circa € 50 miljard uit en levert hiermee een essentiële bijdrage aan de Nederlandse samenleving.

Bij de Audit Dienst van de SVB werken 28 medewerkers. De Audit Dienst is een zelfstandig en onafhankelijk opererende afdeling. Zij zijn zowel de controlerend accountant als de interne audit afdeling van de SVB. Vanuit een onafhankelijke en klantgerichte houding onderzoekt de Audit Dienst de processen en systemen van de SVB. Bij de Audit Dienst werken zowel IT Auditors, Financial Auditors als Operational Auditors. Vanuit verschillende disciplines wordt er dan ook veelvuldig met elkaar samengewerkt.

Naast auditwerk is er een sterke nadruk op persoonlijke en professionele ontwikkeling. Voortdurende groei is een belangrijk speerpunt binnen de organisatie.

De functie-eisen

Voor deze rol is de SVB op zoek naar een gemotiveerde collega met een afgeronde EDP-opleiding, die inschreven is in het NOREA-register als RE. Je hebt affiniteit voor complexe technische IT-vraagstukken. Je bent een teamspeler die goed presteert onder druk en houdt overzicht. Daarnaast heb je analytische en technische auditvaardigheden. En, niet te vergeten, je hebt een gezonde dosis humor en lef én maakt een bewuste keuze om te werken binnen een maatschappelijke organisatie.

  • Minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan als (Internal) IT Auditor met het uitvoeren van technische IT-audits of als IT-risicomanager met het monitoren van de technische inrichting van IT-systemen;

  • Relevante werkervaring in het beoordelen van IT-processen, zoals netwerkbeheer, hardening, patchmanagement, security incidentmanagement en cyberincidentrespons en/of het beoordelen van de naleving van Informatiebeveiligingsnormenkaders zoals ISO27001/27002, BIO, CIS controls, NIST, COBIT, etc.;

  • CISA, CISSP, CCSP of een andere vergelijkbare technische security kwalificatie;

  • De bijbehorende informatiebeveiligingsproblematiek spreekt je aan en je weet als geen ander hoe deze op te lossen.

De arbeidsvoorwaarden

Het salaris is maximaal € 6.513, – (bij een 36-urige werkweek) exclusief een Individueel Keuzebudget bestaande uit 8% vakantie-uitkering en 8,33% eindejaarsuitkering. Inschaling vindt plaats op basis van ervaring en geschiktheid. Een werkweek van 32 uur behoort ook tot de mogelijkheden. Jouw formele standplaats is Amstelveen. In de praktijk zal je op verschillende locaties werkzaam zijn. Dat is onder andere vanuit huis en in Amstelveen, maar ook op de vestigingen in Utrecht (Papendorpseweg en Graadt van Roggenweg). De locaties zijn goed bereikbaar met auto of openbaar vervoer.

  • Ruim 5 weken vakantie;

  • Feestdagenverlof, naar rato van je dienstverband, waarmee je zelf kunt bepalen op welke belangrijke feestdagen jij vrij wilt zijn;

  • Flexibele werktijden, waarbij 4 x 9 uur tot de mogelijkheden behoort;

  • De mogelijkheid zowel vanuit huis als vanuit kantoor te werken;

  • De SVB stimuleert duurzaam vervoer en reiskostenvergoeding woon-werk is flexibel ingericht. Afhankelijk van jouw situatie, kies je voor het OV, wandelen, fietsen of de auto;

  • Een fietsregeling waarbij tot maximaal € 2.000,- gespaard kan worden voor de aanschaf van een fiets;

  • Op de dagen dat je volledig thuiswerkt, ontvang je een vergoeding van € 2,15 netto per dag;

  • Een tegemoetkoming in de kosten van thuiswerken (zoals internet) van € 30,- netto per maand;

  • Een vergoeding van 45 euro bruto per maand op je zorgverzekering;

  • Collectiviteitskortingen bij ziektekosten- en/of arbeidsongeschiktheidsverzekering;

  • Een ontwikkelbudget van € 3.000,- per 3 jaar wat je kan besteden aan persoonlijke ontwikkeling, en een opleidingsbudget per afdeling;

  • Een solide pensioenregeling bij ABP.

Heb je interesse of wil je meer weten?
Als je interesse hebt, solliciteer dan via onze website. Voor meer informatie kun je ook eerst contact opnemen met Kim Frieseman op nummer 06-42095266 of via kim@arcpeople.nl.

Niet voor jou, wel voor een andere topper?
Misschien past de rol je niet of ben je niet (actief) op zoek. Maar je wilt wel andere goede professionals aanbevelen? Dan horen wij graag van je. Natuurlijk stellen daar wat tegenover, dat hoort bij samenwerken. Als een tip leidt tot een plaatsing, dan belonen wij dat met onze Findersfee.

Interesse in andere vacatures?
ARC People werkt voor aansprekende organisaties. Als je wilt weten voor welke posities wij nog meer werven, kijk dan bij onze vacatures. Je kan ons ook volgen op LinkedIn. Of schrijf je in, dan blijf je ook op de hoogte. Solliciteer direct via onderstaande knop.